Thursday, February 22, 2018

I'm Happy Because....


This morning, while coming back from crew practice, I found a card signed by most of my residents on my floor, thanking me for the work I do as an RA. It was so thoughtful! I then took a lovely shower and put on a charcoal face mask. I found a classical Spanish Guitar playlist that's relaxing and beautiful. While waiting for my laundry to finish, sitting on one of my bright orange chairs, the playlist as background music, I read by the window, the sun warming my back. Since it snowed 5 inches a couple of days ago, I'm lucky to have a gorgeous view out my window. The hill that I see is compleatly white and luminous. It was an idyllic morning. 

I'm trying to appreciate the simple things in my daily life. Look at this beautiful bowl filled with most of my favorite fruits! Listen to your friends' laughter, admire the corners of their eyes that crinkle from too many smiles. Carpe diem!

Ce matin, en rentrant de mon entraînement d'aviron, j'ai trouvé une carte signée de presque toutes les résidentes de l'étage, dont je suis responsable, me remerciant pour mon travail. C'était tellement attentionné! Ensuite, j'ai pris une bonne douche et me suis fait un masque au charbon. J'ai trouvé une playlist de guitare classique sur Spotify qui était calme et belle. En attendant que ma lessive soit finie, assise sur une de mes chaises orange vif, accompagnée de ma playlist, j'ai lu près de ma fenêtre et avec le soleil qui me chauffait le visage. En ce moment, comme il a neigé 10cm, j'ai la chance de voir un magnifique paysage de ma fenêtre. La colline que j'aperçois est encore blanche et lumineuse. Ce matin était idyllique. 

J'essaye de savourer les choses simples du quotidien. Regardez ce beau bol rempli de quelques-uns de mes fruits préférés! Écoutez le rire de vos amis, admirez les coins de leurs yeux qui se plissent à force d'avoir trop souri. Carpe diem!

photos: ME

2 comments:

  1. Ah you're an RA...it reminded me of my junior year at Indiana University, our RA was great hehe :)
    I agree we should enjoy the little things a bit more, they can bring us so much joy !

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's funny because I'm studying abroad next year through an Indiana University program!

      Delete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...