Wednesday, July 24, 2013

Roses are Red

 Pimkie shirt, Merona skirt, Moa ballet flats & bracelets, Swatch watch, eBay & Itsybitsy rings
I need to learn the names of flowers. I must say my repetoir is quite narrow. I now names but I can't associate them with an image, at least for most. I know "roses are red, violets are blue" (...) and then something something something "I love you" or "so are you". That's how I think that poem goes, I haven't recited it since the fifth grade when that poem was used a lot. I guess it's kind of like a rite of passage. Every American child has written that poem on a Valentine's card and has recited it at least once. Your turn.

J'ai besoin d'apprendre le nom des fleurs. Je dois dire que mon répertoire est assez petit. Je connais beaucoup de noms, mais je n'arrive pas à l'associer à l'image d'une fleur. Je sais que "les roses sont rouges, les violettes sont bleues" et ensuite truc machin bidule "je t'aime" ou "et toi aussi", comme le dit le poème. Je ne l'ai pas récité depuis le CM2 quand ce poème était très utilisé. Je pense que c'est un rite de passage. Tout enfant américain a écrit ce poème sur une carte de Saint Valentin et l'a récité au moins une fois. À vous maintenant.







I remembered...

"Roses are red
Violets are blue
Sugar is sweet
and so are you."

P.S. I'm in the Pyrenees mountains and the internet is hard to get, so I've scheduled some great posts coming up!
P.S. Je suis dans les Pyrénées et il n'y a pas vraiment accès à l'internet donc, j'ai programmé quelques articles supers! 
photos: PAUL
~Emma

3 comments:

  1. Beautiful photos! Love the tpo and the cute skirt!
    I’m following you on Bloglovin!

    http://www.martasfashiondiary.com/

    ReplyDelete
  2. Hey... Thanks lot for dropping by my blog and following ...
    Im following back on bloglovin
    Kisses
    Keep in touch
    www.beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
  3. Love how your shoes match the rose :)

    www.thesequincinderella.com

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...