Wednesday, December 26, 2012

911 Traveling


I have been on the plane a million times (slight exaggeration :P) to the point where over the years I've come up with a plan.

J'ai pris l'avion mille fois (petite exagération :P) au point où, au fil des années j'ai un routine.



A couple days before:
  • pack your bags :: you never want to do this last minute (you might forget something)
  • check the weather at your destination for the up-coming week :: you'll know what to pack, weather according
Quelques jours avant:
  • préparez vos valises :: vous ne voulez jamais faire ceci à la dernière minute (vous pourriez oublier quelque chose)
  • vérifiez la météo à votre destination :: comme ça vous allez pouvoir décider quels vêtements apportés


Here is an example of what I packed for my trip to St. Louis, MO:
  • I'll be gone for 9 days
  • Weather: cold, sometimes chilly
Voici un exemple de ce que j'ai pris pour mes vacances à St. Louis, MO:
  • Je vais être partie pour 9 jours
  • Météo: froid, parfois frais


Capsule collection
3 pairs of pants, 4 sweaters, 2 long sleeve shirts, 1 tunic, 2 scarves, 2 pairs of booties, and jewelry
Left: what I'll be boarding the plane on

Petite collection
3 pantalons, 4 pulls, 2 chemises à manche longues, 1 tunique, 2 foulards, 2 pairs de bottines et des bijoux
À gauche: ce que je vais mettre pour partir

Jewelry pouch (Bobbi Brown)
Pochette pour mes bijoux (Bobbi Brown)

Travel Size shower items (Neutrogena and Sephora)
Produits de douche miniatures (Neutrogena et Sephora)

Pouch I keep with me on plane
Eucerin hand cream
Kleenex
Burt's Bess lip balm
The Body Shop hand sanitizer

Pochette que je garde avec moi dans l'avion
Eucerin crème pour les mains
Mouchoirs en papier
Produit à lèvres Burt's Bees


The night before: 
  • eat healthy foods (not see food, incase you get sick) :: can't hurt
  • drink 8 glasses of water (or as much as possible) :: to hydrate well
  • shower and wash hair :: you'll feel fresh on the plane and once you arrive at your destination
  • check that you have all necessary information (passport, ticket, seat reservation, hotel, taxi etc.)

La veille au soir:
  • manger sainement (pas de fruits de mer ni de poisson, au cas où vous seriez malade) :: autant le faire
  • boire 8 vers d'eaux (autant que possible) :: pour bien s'hydrater
  • prendre une douche et se laver les cheveux :: pour vous sentir propre arrivé à votre destination
  • vérifié que vous avez tous vos papiers importants (passeport, billet, réservation de votre place, hôtel, taxi etc.)


Day of Flight:
  • drink water :: hydrate
  • leave 1 to 2 hours before flight departure
Le jour du départ:
  • boire de l'eau :: pour bien s'hydrater
  • partir une à deux heures en avance pour avoir du temps avant le vol
Hope this helped!

J'espère que ça vous a aidé!
~Emma          

No comments:

Post a Comment

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...